Wizz Air, una dintre cele mai mari companii low cost din România şi din Europa Centrală şi de Est a anunţat că va reduce capacitatea de transport de la Aeroportul Cluj-Napoca cu 26%.
Operaţiunile vizate urmează să fie mutate la Aeroportul Tîrgu Mureş. „Pentru început vom anula cursele de Dortmund, Roma şi Dusseldorf şi vom micşora frecvenţa pe Milano şi Londra dacă nu ne vom pune de acord, este posibil să renunţăm la toate cursele", a declarat Atilla Dankovics, director de marketing, vânzări şi comunicare al Wizz Air.
Deciza a fost luată în urma recentelor divergenţe cu managementul Aeroportului Cluj-Napoca, care a deschis discuţia referitoare la contractul existent şi a anunţat introducerea unor noi taxe de aeroport.
„Cei de la Aeroportul din Cluj au introdus trei noi taxe de aeroport şi au schimbat condiţiile contractuale", a mai spus reprezentantul Wizz Air.
În plus, Wizz Air va reduce flota compusă din trei aeronave de la baza operaţională din Cluj cu un aparat Airbus A320, pe care îl va muta la Aeroportul Tîrgu-Mureş pentru a devansa deschiderea celei de-a 15-a baze acolo, aceasta urmând să devină operativă pe 5 mai, faţă de 16 iunie, dată anunţată iniţial. Astfel, destinaţiile Weeze-Dusseldorf, Roma Fiumicino şi Dortmund nu vor mai fi disponibile din Cluj.
Începând cu 5 mai 2011 Wizz Air lansează următoarele destinaţii din Tîrgu-Mureş: Paris, Dortmund, Roma, Londra şi Dusseldorf. "Este greu de înţeles de ce aeroportul din Cluj creşte taxele în mijlocul crizei economice în România, pierzând un sfert de milion de pasageri şi punând în pericol sute de locuri de muncă din regiune. Prin introducerea celor trei taxe practic se dublează costurile cu aeroportul" a mi spus reprezentantul companiei maghiare.
Acesta a mai menţionat că, în prezent, Wizz Air nu are alte probleme cu celelalte aeroporturi locale.Şe