Se lauda ca, in Romania, au cea mai rapida expansiune din Europa, dupa ce in mai putin de un an au deschis 5 magazine si pana la finele lui 2011 vor sa mai deschida altele, atat in Bucuresti cat si in principalele orase din tara.
Decathlon a avut o priza destul de buna la public, poate si tocmai pentru ca la noi "s-au nascut" in plina criza, atunci cand romanii se uitau cu scepticism la fiecare pret pe care-l vedeau la produse. Intr-un interviu oferit pentru Ziare.com, country managerul Decathlon, Fabrice Beschu, ne-a vorbit despre strategia pe care a adoptat-o la noi in tara, din dorinta de a lua fata concurentei.
Foarte zgarcit in detaliile despre business, Beschu pare sa fi implantat in fiecare angajat disciplina de a nu oferi informatii financiare, astfel ca acestia considera ca "investitia cea mai buna este cea umana". Cu toate acestea, deschiderea unui magazin precum nou lansatul "Decathlon" de pe bulevardul Theodor Pallady a ajuns sa coste 2,3 milioane de euro.
Desi produsele nu sunt unele care sa necesite achizitii in rate, magazinul are deja parteneriate incheiate cu banci precum BRD sau ING Bank, in acest scop.
Cu ce sperati sa luati fata concurentei avand in vedere ca sunteti un competitor nou pe piata autohtona?
Pe piata din Romania am adus 60 de sporturi. Cele mai vandute produse dintre aceastea, daca le putem spune asa, sunt produsele pentru excursiile montane. Pentru ca acest sport, excursia montana, este si cel mai usor de practicat. Vii in magazin iti iei bocancii, hainele, iti cumperi si un rucsac si ai si plecat la munte.
Toti competitorii directi au magazine in interiorul orasului, de ce Decathlon a ales in afara localitatii?
In primul rand, noi avem nevoie de spatiu atat de interior, cat si de exterior. Afara avem nevoie de locuri special amenajate, unde clientii po