Reprezentanţii Primăriei Alba Iulia au anunţat, joi, condiţiile de începere a lucrărilor pentru modernizarea pasajului de la ieşirea spre Teiuş, peste râul Ampoi şi calea ferată. Proiectul, în valoare totală de 30.375.822 lei, a devenit subiectul unor contestaţii depuse de două dintre firmele participante la licitaţia pentru executarea lucrărilor.
Modernizarea sectorului DN1 – E81, de la km 382+400 până la km 385+160, pe strada Alexandru Ioan Cuza, inclusiv peste râul Ampoi şi pasajul de cale ferată, a făcut obiectul unui proiect depus de Primăria municipiului Alba Iulia şi aprobat spre finanţare în luna septembrie 2010, de către Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului. A obţinut cofinanţare de la Uniunea Europeană, prin Fondul European pentru Dezvoltare Regională, în cadrul Programului Operaţional Regional 2007-2013.
În urma licitaţiei organizate pentru efectuarea lucrărilor, la care s-au înscris 12 firme, câştigătoare pentru cea mai bună ofertă a fost desemnată societatea “Diferit” SRL din Cluj. Însă alegerea acestei firme ca executant al lucrărilor a fost contestată de alte două societăţi participante, şi anume SC “Florea Grup” Alba Iulia şi SC “Newamport” Bistra. Administraţia locală a anunţat că lucrările de modernizare a sectorului de drum european de la ieşire din municipiu spre Teiuş vor demara la începutul lunii iunie a acestui an, în condiţiile în care constestaţiile depuse de cele două firme ar trebui să fie soluţionate în cel mult 30 de zile.
Din valoarea totală a proiectului, de 30.375.822 lei, fondurile europene nerambursabile contractate sunt în sumă de 19.399.627 lei. În bugetul lucrărilor de modernizare mai sunt cuprinse finanţări de la bugetul naţional – 4.261.399 lei, valoare eligibilă, nerambursabilă; 482.878 lei de la bugetul local şi tot din aceeaşi sursă – 6.231.917 lei, valoare neeligibilă.
Reprezentanţii Primăr