Am fost curioasă, am râs, am fost uimită, şocată, îngrozită, plăcut surprinsă, m-am indignat, în unele cazuri m-am închinat, am comentat şi am povestit despre cele văzute la „Românii au talent". E o plăcere vinovată? Deloc. Îmi place să mă uit la televizor şi urmăresc cu drag şi interes o emisiune realizată cu profesionalism şi bun simţ. La fel şi alte cinci milioane de români!
Got Talent este un format cumpărat de la britanicii FremantleMedia Limited, show lansat în Marea Britanie în 2007, şi de multe ori am auzit că Pro TV-ul a deformat conceptul iniţial, în defavoarea show-ului, a candidaţilor etc. Poate este adevărat (nu am urmărit concursurile străine), dar chiar şi aşa, Pro Tv a demonstrat că poate aduce pe micile ecrane un emisiune-concurs care, într-adevăr, poate fi vizionat. Afirm acest lucru după o rapidă comparaţie cu celelalte emisiuni de divertisment realizate şi oferite de alte posturi tv şi, de ce nu, chiar de postul din Pache Protopopescu; emisiuni triste, grosolane, care apelează la mijloace facile de entertainment, de ce cele mai multe ori fiind jignitoare pentru telespectator.
Poate că „Românii au talent" a avut aşa mare succes pentru că vorbim despre un format aplicat în alte ţări cu acelaşi succes, poate pentru că este un concurs pe care mulţi dintre noi l-am aşteptat, poate curiozitatea noastră a fost (şi este) foarte mare, ori poate concurenţii ne-au cucerit imediat.
Oricare a fost motivul, trebuie să recunoaştem că postul Pro Tv ne-a oferit un show foarte bine pus la punct, realizat profesionist şi original (la invitaţia organizatorilor, am putut vedea cum decurge o semifinală în studiorile Media Pro din Buftea), în comparaţie cu felul în care se face în acest moment televiziune în România, iar rezultatul s-a văzut: „Românii au talent" a fost cea mai vizionată emisiune din ultimii ani.
Firescul, preferat de români @N_P