CNA a adoptat, in sedinta de joi, o decizie prin care posturile de radio si televiziune care au coduri de conduita profesionala vor publica aceste coduri pe paginile lor de Internet, pana la 1 octombrie. Masura are drept scop sa permita CNA sa identifice mai usor cazurile de ingerinta in politica editoriala a posturilor. CNA a anuntat ca va lua o astfel de decizie saptamana trecuta, dupa ce a discutat suspiciuni si acuzatii de interventie in politica editoriala la Antena 3 si Realitatea TV.
Decizia luata azi va intra in vigoare in momentul publicarii ei in Monitorul Oficial.
Membrii CNA au spus in sedinta de joi ca, potrivit deciziei, codurile de conduita profesionala ar urma sa includa un set de reguli si valori la care statia respectiva adera si sunt acceptate de jurnalisti, precum si reguli de functionare care sa indice cine si cum poate lua decizii editoriale in cadrul statiei.
Decizia face trimitere la articolul 6 din Legea audiovizualului, care interzice cenzura si care precizeaza, intre altele, ca "nu constituie ingerinte prevederile cuprinse in codurile de conduita profesionala pe care jurnalistii si furnizorii de servicii media audiovizuale le adopta si pe care le aplica in cadrul mecanismelor si structurilor de autoreglementare a activitatii lor, daca nu contravin dispozitiilor legale in vigoare."
CNA a luat aceasta decizie in conditiile in care sunt discutate, in prezent, o serie de modificari la Legea audiovizualului, inclusiv aceea ca pentru incalcarea interdictiei privind cenzura sa fie prevazute, prin lege, si sanctiuni. Articolul 6 din Legea audiovizualului, ce interzice cenzura, nu are, in prezent, caracter sanctionatoriu.
Decizia CNA de joi prevede si obligatia ca posturile de radio si televiziune sa afiseze pe site-urile lor, in mod vizibil, informatii detaliate, clare si actuale privind statutul juridic al com