Vi s-a părut vreodată că gustul de Coca Cola este mai bun în statele din Vest decât la noi? Este foarte posibil să aveţi dreptate. O anchetă a asociaţiei slovace a consumatorilor a arătat că multinaţionalele care comercializează băuturi şi mâncare ambalează produse de diferite calităţi sub acelaşi nume în funcţie de ţara europeană căreia îi sunt destinate. Cu alte cuvinte, marfa de calitate superioară este trimisă în statele din Vest, în timp ce produsele de calitate inferioară ajung în magazinele şi supermarketurile din statele estice.
Comunicat: Coca-Cola are aceleaşi standarde de calitate în toate ţările din lume
Reprezentanţii Asociaţiei au cumpărat Coca-Cola, ciocolată Milka, piper negru şi roşu Kotanyi, cafea instant Nescafe Gold, boabe de cafea Jacobs Kronung şi cafea Tchibo Espresso din supermarketuri aflate în opt state membre UE: Germania, Austria, Republica Cehă, Polonia, Slovacia, Ungaria, România şi Bulgaria.
"Produsele de o mai proastă calitate erau destinate «noilor» state membre UE. Produsele de calitate inferioară nu erau niciodată prezente în supermarketurile nemţeşti sau austriece", a declarat preşedintele Asociaţiei, Milos Lauko, jurnaliştilor la prezentarea rezultatelor anchetei, potrivit site-ului www.euractiv.com.
Ancheta a fost realizată cu spijinul Reprezentanţiei Comisiei Europene în Slovacia, iar toate produsele au fost testate în laboratoare acreditate de către Institutul Naţional Veterinar şi Alimentar Slovac.
Singurul produs care avea aceeaşi calitate indiferent de ţara de unde fusese cumpărat a fost ciocolata Milka. Piperul Kotanyi, din contră, este produsul a cărui calitate diferă cel mai mult de la o ţară la alta, cu toate că Kotanyi ambalează toate produsele într-un singur loc.
Potrivit anchetei realizate de Asociaţia slovacă a consumatorilor, produsele comercializate în