* Familia Gîrboiu are afaceri în agricultură şi intenţionează să construiască silozuri
Vinurile produse de "Gîrboiu" au apărut pe piaţă în urmă cu doi ani, dar investiţia a fost demarată în anul 2005, după cum ne-a declarat Livia Gîrboiu, directorul de marketing şi fiica proprietarului companiei: "Am început investiţia prin două proiecte < Sapard >, care, până la ora actuală se ridică la 4 milioane de euro, dacă luăm în calcul doar combinatul. Am cumpărat şi viţă de vie, avem 400 de hectare, pe care le replantăm, din fonduri de reconversie. Această investiţie este separată şi se cifrează la circa 1 milion de euro".
Societatea produce patru game de vinuri, dintre care "Bacanta" se adresează segmentului HoReCa, "Livia" este comercializată şi în HoReCa şi în retail, iar restul două sunt doar pentru retail.
Majoritatea tipurilor de vin sunt seci şi demiseci, doar rose-ul fiind demidulce, iar soiurile plantate sunt atât româneşti, cât şi internaţionale. "Până acum am replantat < Şarbă >, un soi care este imaginea cramei noastre şi care este specific zonei Vrancea. Am mai replantat < Sauvignon Blank >, < Muscat Ottonel >, < Traminer >, urmează < Cabernet >, < Fetească Neagră >, < Chardonais >", ne-a precizat doamna Gîrboiu.
Capacitatea de producţie şi stocare a cramei este de două milioane de litri, însă, în prezent, nu se produce la capacitatea maximă. Investiţia în combinat a fost finalizată în toamna anului trecut, fiind un proiect dezvoltat din fonduri europene, împreună cu o firmă din Italia. Comania exportă aproximativ 4.000-5.000 de sticle pe an, în Canada şi intenţionea-ză să-şi mărească ponderea la la export, "pe pieţele mai educate", potrivit reprezentantului societăţii.
Livia Gîrboiu este de părere că, pe piaţa de profil, "problema este a consumatorului, pentru că nu există o educaţie a acestuia. Ajungem în punctul în care produce