Românii care prospectează piața imobiliară pentru a-și achiziționa un apartament sunt căsătoriți, au între 30-35 de ani, unu sau doi copii și lucrează într-o companie multinațională, potrivit unui studiu realizat de compania RealTime pentru târgul imobiliar tIMOn.
Nevoile cumpărătorului sunt legate de mijloacele de transport în comun, în special metrou, trebuie să fie aproape de școală, grădiniță și parc, își dorește un apartament cât mai nou și cu o suprafață utilă care poate fi utilizată eficient, la costuri mici de întreținere. Bugetul său nu depășește 80.000 – 90.000 euro deoarece are un venit pe familie de 1.200- 1.800 euro, se arată în studiul realizat în perioada octombrie 2010 – martie 2011, pe un eșantion de 10.560 de persoane.
Este afectat de recesiunea economică ce a avut ca efect scăderea puterii de cumpărare și este influențat de instabilitatea mediului politic și administrativ.
Interesul de achiziție în perioada celor șase luni analizate este unul uniform ca număr și intensitate pe fiecare lună cu excepția lunii decembrie, o lună consacrată ca fiind caracterizată de scăderea interesului.
Alegerea momentului optim pentru achiziția unei locuințe depinde de dorința de cumpărare la prețul cel mai mic și de teama pierderii locului de muncă sau scăderea veniturilor.
Conform studiului RealTime, circa 1.500 de români pot să achiziționeze un apartament din stocul existent în următoarele 2-3 luni. 6.547 de clienți, reprezentând 62 % din totalul celor interesați în ultimile șase luni, sunt încă interesați de achiziția unui apartament. Nu toți se pot încadra ca buget și nevoi pe stocul existent în acest moment. 4,7 %, adică 497 dintre subiecți au cumpărat deja o locuință.
Interesul tinerilor de până în 25 de ani este, în general, unul informativ. Pentru aceștia nu se pot identifica nevoi im