CNA a adoptat, joi, o decizie potrivit căreia posturile de televiziune şi radio vor publica până la 1 octombrie, pe paginile lor de internet, propriile Coduri de conduită profesională, astfel încât Consiliul să poată să identifice mai uşor eventualele cazuri de ingerinţă în politica editorială.
"Am adoptat o decizie prin care încercăm să determinăm posturile ca, până la 1 octombrie, să publice Codurile de conduită profesională, aşa cum sunt ele prevăzute de articolul 6, punctul 5 din Legea audiovizualului. Asta presupune un set de valori la care postul aderă, de reguli de conduită deontologică şi, în acelaşi timp, un set de reguli de funcţionare ale postului respectiv, în aşa fel încât în perspectivă să putem să apreciem mai bine eventuale cazuri de ingerinţă în politica editorială. În momentul în care se ştiu exact care sunt palierele de decizie editorială, sigur că o să ne fie şi nouă mai uşor să aplicăm articolul 6 din Lege, mai ales dacă el va ajunge să fie conexat cu prevederile privind sancţiunile, lucru care deocamdată nu este realizat", a declarat Răsvan Popescu, preşedintele CNA, după votul Consiliului.
În mod concret, articolul 6 din Legea audiovizualului prevede că
"(1) Cenzura de orice fel asupra comunicării audiovizuale este interzisă.
(2) Independenţa editorială a furnizorilor de servicii media audiovizuale este recunoscută şi garantată de prezenta lege.
(3) Sunt interzise ingerinţe de orice fel în conţinutul, forma sau modalităţile de prezentare a elementelor serviciilor media audiovizuale, din partea autorităţilor publice sau a oricăror persoane fizice sau juridice, române ori străine.
(4) Nu constituie ingerinţe deciziile şi instrucţiunile având caracter normativ, emise de Consiliul Naţional al Audiovizualului în aplicarea prezentei legi şi cu respectarea dispoziţiilor legale, precum şi a normelor privind drepturile