Documente atasate:
Trafic si geolocatie prosport.ro (75 kB, fisier XLS)
Trafic si geolocatie gsp.ro (80 kB, fisier XLS)
Trafic si geolocatie capital.ro (73 kB, fisier XLS)
Trafic si geolocatie wall-street.ro (75 kB, fisier XLS)
Trafic si geolocatie sport.ro (78 kB, fisier XLS)Chiar daca atragerea de vizitatori unici din tari precum Cambodgia, Vietnam sau India a devenit o practica obisnuita in randul unor site-uri romanesti, umflarea traficului in acest mod nu ii atrage pe cumparatorii de publicitate. Si asta pentru ca, avand acces la datele de geolocatie, regiile de publicitate sunt interesate in cea mai mare parte de vizitatorii din Romania.
Batalia pentru publicitate a facut ca reprezentantii unor publicatii online, economice si sportive, sa acuze concurenta de cresterea artificiala a traficului, prin atragerea unor vizitatori prin tari precum Tailanda, Vietnam, Venezuela, Japonia sau Turcia.
Pe de alta parte, Gazeta Sporturilor a trimis recent, catre SATI, o solicitare prin care cere ca "datele privind referrerii tuturor siteurilor BRAT sa devina transparente catre publisheri, agentii si clienti", dupa cum afirma recent Augustin Roman, directorul site-urilor din reteaua GSP.
Potrivit datelor furnizate de Sati la cererea DailyBusiness.ro, numarul vizitatorilor unici din astfel de tari nu depaseste cateva sute de persoane.
In Romania, monitorizarea traficului pe Internet este realizata de Trafic.ro si SATI.ro.
Informatii la liber, pe trafic.ro, cu plata pe sati.ro
In timp ce Trafic.ro are, pe site-ul propriu, un serviciu care arata oricarui utilizator din ce tari provin vizitatorii unui portal, SATI.ro furnizeaza aceste date numai la cererea membrilor sai. SATI (Studiul de Audienta si Trafic pe Internet) este un serviciu oferit de Biroul Roman de Audit al Tirajelor (BRAT). @N