Industria de concierge este relativ noua, insa are potential: pe masura ce angajatii marilor companii devin tot mai ocupati, le surade ideea de a delega sarcinile legate de calatoriile lor unui personal specializat.
“De la managerul de corporatie pana la femeia de afaceri care incearca sa isi construiasca propria companie, oamenii isi doresc sa realizeze anumite lucruri, doar ca nu dispun de timpul necesar. In schimb, sunt dispusi sa plateasca pe cineva care sa se ocupe eficient de astfel de afaceri”, arata Francesca Barba, CEO Radosa, unul dintre cei mai mari jucatori europeni din piata serviciilor de lux, care se va lansa in Romania la sfarsitul acestei saptamani.
Un serviciu de concierge include externalizarea informatiilor, rezervarea unei mese la orice restaurant din lume, rezervarea biletelor la concerte, schimbarea unei rezervari aeriene cand tocmai ai pierdut zborul si te afli intr-un taxi, in drum spre aeroport, oferirea de cadouri sau flori pentru cei dragi, trimiterea unui mesaj unui prieten, ruda sau terta parte, prin telefon, fax sau e-mail, oferirea de recomandari ante- si post-calatorie, cum ar fi informaþii despre vreme si clima, asistenta pasaport si viza, informatii in timp real despre statutul zborului, datele de contact ale ambasadelor si consulatelor, sarbatori nationale, limbi vorbite, fus orar si recomandari vamale.
Oamenii de toate nationalitatile vor folosi un serviciu de concierge la un moment dat, este de parere Barba. De aceea, lansarea Radosa si pe piata locala a venit ca un fapt natural.
“Romania este cea de-a doua mare piata din Europa de Est dupa Polonia. Inaintea debutului crizei, Romania a avut cel mai mare potential de crestere a pietei de lux. Dezvoltarea Radosa este factorul cheie dupa care ne-am construit strategia. Unul dintre obiectivele noastre este sa marim aria de acoperire a serviciilor noastre pentr