Metoda aleasă pentru desemnarea constructorilor Coridorului IV a facilitat acordarea unor contracte firmelor de pe locurile inferioare. Urmarea: vom plăti 56 milioane euro în plus.
A avut preţul cel mai bun pe un tronson din autostrada Nădlac-Sibiu, a avut anul trecut o cifră de afaceri de 11 miliarde euro şi lucrări în toată Europa, iar în România nu a fost nici măcar inclusă printre cei ale căror oferte au fost luate în considerare, deoarece s-a considerat că nu îndeplineşte condiţiile cerute. Oferta firmei franceze COLAS pentru sectorul de autostradă Timişoara-Lugoj, tronson 2, a fost respinsă deoarece inginerul coordonator propus de francezi, românul Gheorghe Minea, avea o vechime în domeniu de 9 ani şi 11 luni faţă de minimum cerut de 10 ani. Neacceptarea unei luni lipsă din CV-ul inginerului, dacă e să credem compania de autostrăzi că aceasta într-adevăr lipsea inginerului în cauză, are şi un preţ pentru bugetul de stat, respectiv 4 milioane de euro. Aceasta este diferenţa dintre oferta francezilor şi cea a firmei de pe locul 2 care a câştigat licitaţia, anume firma italiană Tirrena Scavi.
Surse din cadrul proiectului, care au solicitat anonimatul, afirmă: „se pare că s-a calculat (compania de autostrăzi drept perioada ce poate fi considerată experienţă - n.r.) la zi, la concedii, la weekend-uri (...) Transpiră faptul că s-a săpat adânc şi foarte minuţios în scopul de a găsi un motiv (de descalificare a firmei COLAS - n.r.)". Ceea ce spune oficialul indicat este că inginerului coordonator i s-au scăzut din perioada lucrată concediile şi weekend-urile pentru ca firma în cauză să poată fi exclusă din licitaţie.
COLAS a intrat în dizgraţia Ministerului Transporturilor în urma disputelor privitoare la construirea autostrăzii Cernavodă-Medgidia, soldate cu rezilierea contractului. Puţini ştiu că aceeaşi firmă a construit în România tronsonul de a