Orădenii pot admira începând de joi la intersecţia străzilor Parcul 1 Decembrie şi Cele Trei Crişuri o locomotivă de epocă veche de 106 ani expusă aici de OTL. Vehiculul de fabricaţie germană se doreşte un punct de atracţie al oraşului şi face trimitere la tradiţia industrială a zonei.
Locomotiva cu numărul 33, construită în 1905 în Katharinahutte la Rohrbach / Ingbert, a ajuns la Oradea în 1906 unde până în 1994 a tractat vagoane pe liniile industriale din oraş pentru a fi expediate prin gara Velenţa.
Odată scos din uz vehiculul a fost depozitat într-un spaţiu al OTL până în anul 2009 când a fost supus unor lucrări de reabilitare.
Lucrările de restaurare s-au făcut pe baza unor ilustraţii din Germania şi au vizat păstrarea în proporţie cât mai mare a ornamentelor iniţiale. Reabilitarea vehiculului a durat patru luni a presupus recondiţionarea şasilului şi a caroseriei, clopotul de pe locomotivă, care la vremea respectivă servea ca şi claxon, fiind în continuare cel original.
Este cea de-a doua locomotivă de epocă expusă la Oradea după ce anul trecut a fost adusă în gara centrală o locomotivă fabricată în 1939 la Reşiţa.
Orădenii pot admira începând de joi la intersecţia străzilor Parcul 1 Decembrie şi Cele Trei Crişuri o locomotivă de epocă veche de 106 ani expusă aici de OTL. Vehiculul de fabricaţie germană se doreşte un punct de atracţie al oraşului şi face trimitere la tradiţia industrială a zonei.
Locomotiva cu numărul 33, construită în 1905 în Katharinahutte la Rohrbach / Ingbert, a ajuns la Oradea în 1906 unde până în 1994 a tractat vagoane pe liniile industriale din oraş pentru a fi expediate prin gara Velenţa.
Odată scos din uz vehiculul a fost depozitat într-un spaţiu al OTL până în anul 2009 când a fost supus unor lucrări de reabilitare.
Lucrările de restaurare s-au făcut pe baza unor ilustraţii din Germania şi