Wizz Air, companie cu tarife low cost, isi va reduce capacitatea de transport de la aeroportul din Cluj cu 26%, urmand ca majoritatea operatiunilor sa fie mutate pe aeroportul Targu Mures.
„Deciza a fost luata in urma divergentelor cu managementul Aeroportului Cluj-Napoca, care a anuntat introducerea unor noi taxe de aeroport la contractul existent. Costurile totale ale companiei vor creste astfel substantial, de peste doua ori”, a declarat Attila Dankovics, head of marketing, sales and communications in cadrul Wizz Air.
El a explicat faptul ca noile conditii vor determina reducerea operatiunilor din Cluj si alocarea respectivei capacitati de transport in Targu-Mures. In acelasi timp, Wizz Air va reduce flota compusa din trei aeronave de la baza operationala din Cluj cu un aparat Airbus A320, pe care il va muta la Aeroportul Targu-Mures pentru a devansa deschiderea celei de-a 15-a baze acolo, aceasta urmand sa devina operativa pe 5 mai, fata de 16 iunie, data anuntata initial.
Astfel, destinatiile Weeze-Dusseldorf, Roma Fiumicino si Dortmund nu vor mai fi disponibile din Cluj, iar catre destinatiile Milano Bergamo si Londra Luton va fi redusa frecventa curselor saptamanale, de la 7 la 6 si respectiv de la 6 la 3.
Incepand, insa, cu 5 mai 2011 Wizz Air lanseaza urmatoarele destinatii din Targu-Mures, Paris Beauvais (3 curse saptamanal), Dortmund (5), Roma Fiumicino (5), Londra Luton (4) si respective Weeze Dusseldorf (2), reprezentand cursa noua.
“Daca un aeroport va creste taxele pentru orice motive noi vom reactiona pentru a ne proteja calatorii de costuri si tarife mai mari”, a declarat John Stephenson, vicepresedinte Wizz Air.
El a daugat ca este greu de inteles de ce aeroportul din Cluj creste taxele in mijlocul crizei economice in Romania, pierzand un sfert de milion de pasageri si punand in pericol sute de locuri de m