Ungurii de la Wizz Air, cel mai mare operator low-cost de pe piaţa locală, ar putea renunţa la cele 18 curse operate în prezent pe aeroportul din Cluj-Napoca, în cazul în care Consiliul Judeţean Cluj, regia care are în gestiune aeroportul, va majora taxele cu 50%. Reprezentanţii companiei au anunţat ieri că, din data de 5 mai, vor muta de la Cluj la Târgu-Mureş zborurile operate în prezent către Düsseldorf, Roma şi Dortmund.
"Este greu de înţeles de ce aeroportul din Cluj creşte taxele în mijlocul crizei, pierzând un sfert de milion de pasageri şi punând în pericol sute de locuri de muncă din regiune. Creşterea taxelor cu 50% ne-ar impune să creştem preţurile biletelor, strategie care nu ar fi conformă cu profilul low-cost al companiei", a spus John Stephenson, vicepreşedintele Wizz Air.
Pe de altă parte, Alin Tişe, preşedintele Consiliului Judeţean din Cluj, a precizat că nu s-au majorat taxele, dar că există în prezent discuţii referitoare la eventuale majorări de taxe. El nu a precizat cât este propunerea de majorare.
"Consiliul Judeţean a cerut companiei să plătească acelaşi tarife cu cele pe care le achită la Timişoara. La Cluj plăteşte mai puţin, astfel încât noi nu ne acoperim cheltuileile pe care le avem cu fiecare pasager. Nu putem subvenţiona din bani publici o companie privată. În plus, Wizz Air ar trebui întâi să-şi achite datoriile către aeroport", a spus Tişe, fără a preciza cuantumul datoriilor pe care le are Wizz Air.
Wizz Air susţine că îşi va muta o singură aeronavă de la Cluj la Târgu-Mureş şi că astfel se va reduce capacitatea de transport a aeroportului din Cluj cu 26%. Pe lângă cele trei zboruri mutate de la Cluj, Wizz Air va opera de la Târgu-Mureş şi zboruri către Milano şi Londra (destinaţii pentru care va reduce frecvenţa zborurilor din Cluj).
Wizz Air a menţionat că a semnat un contract cu aeroportul din Cluj