Dupa ce timp de doi ani au fost preocupati sa isi protejeze averea de efectele crizei si recesiunii, clientii cu zeci si sute de mii de euro in conturi la banci au devenit mai optimisti. In prezent, clientii de top cauta noi oportunitati de investitii, sustine Catherine McGrath, directorul departamentului de clienti de top din cadrul Raiffeisen Bank Romania.
Bancherii de private banking au de infruntat numeroase provocari in aceasta perioada, de la cea de a dezvolta produse de investitii care sa ii tenteze pe clienti si pana la a gasi randamentele care sa ii multumeasca.
Clientii care au resurse financiare disponibile cauta noi oportunitati de investitii. „O parte se uita la real-estate pentru ca preturile sunt foarte jos in aceasta perioada, in timp ce altii cauta oportunitati in business-uri”, afirma Catherine McGrath (foto).
Evolutia pietei de private banking din perioada urmatoare va depinde de evolutia economiei, dar o sa existe mai multe oportunitati de investire. Estimarile oficiale arata ca economia Romania va inregistra o crestere de 1,5% din PIB in 2010, marcand in acest an iesirea din recesiune.
Divizia de premium banking a Raiffeisen Bank se adreseaza clientilor cu disponibilitati investitionale incepand de la 15.000 de euro si celor care au incasari regulate de minim 2.000 de euro prin contul curent deschis la Raiffeisen.
„Astazi avem aproximativ 20.000 de clienti de premium banking. Tinta noastra este sa ajungem la 40.000 de clienti intr-un an si jumatate. Aproape jumatate dintre clientii de top sunt din Bucuresti si este normal pentru ca aceasta este zona cu cel mai mare PIB pe cal pe locuitor”, a declarat Vladimir Kalinov, vicepresedintele de retail din cadrul Raiffeisen Bank Romania.
Banca administreaza pentru cei 20.000 de clienti active in valoare de 480 de milioane de euro, majoritatea plasamentelor fiind i