Istorie şi crimă, drumul până la aceasta, coşmarul care devine visul în lupta pentru putere şi, triumfătoare, moartea! Iar şi iar. La atât se reduce lumea lui Macbeth, „cea mai obsesivă dintre toate lumile pe care le-a creat Shakespeare“ (Jan Kott), o lume tulbure, suspendată de un lanţ de crime, ea însăşi verigă a lanţului, cu un popas paralizant în coşmarul de după, cu „eliberarea“ prin moarte. (...)
Istorie şi crimă, drumul până la aceasta, coşmarul care devine visul în lupta pentru putere şi, triumfătoare, moartea! Iar şi iar. La atât se reduce lumea lui Macbeth, „cea mai obsesivă dintre toate l Publicitate umile pe care le-a creat Shakespeare“ (Jan Kott), o lume tulbure, suspendată de un lanţ de crime, ea însăşi verigă a lanţului, cu un popas paralizant în coşmarul de după, cu „eliberarea“ prin moarte. Teatrul Naţional Bucureşti a prezentat vineri, 11 martie a.c., în cadrul Centrului de Cercetare şi Creaţie Teatrală „Ion Sava“, spectacolul Macbeth – un studiu – în regia lui Radu Penciulescu – creator de şcoală regizorală din România şi, deopotrivă, din Europa şi America pe unde-l vor fi purtat paşii întru mai rodnică altoire a dorului de libertate (şi de expresie!) de prin anii ’70 ai secolului apus. În Sala Mare a TNB, scaunele au rămas undeva în umbră – anonimi fără chip din timpul ca istorie a omenirii de care ea – Istoria – n-a prea catadicsit să se ocupevreodată. Abia dacă i-a luat în seamă pe regii şi-mpăraţii lumilor, pe purtătorii de ipotetic baston de mareşal, pe vitejii a căror valoare devenea suspect de periculoasă întronaţilor puterii şi care, precum Macbeth, prindeau să viseze că pe fruntea lor coroana ar sta de minune… (...) Mai multe detalii în ziarul nostru, Viaţa medicală.
Istorie şi crimă, drumul până la aceasta, coşmarul care devine visul în lupta pentru putere şi, triumfătoare, moartea! Iar şi iar.