În această perioadă, comisarii de la Protecţia Consumatorilor Suceava au verificat 15 agenţi economici. 11 au fost amendaţi pentru că îşi păcăleau clienţii cu oferte neadevărate.
Magazinele din Suceava se întrec în această perioadă în promoţii şi oferte speciale pentru Paşte. Strategiile de vânzări pentru a atrage clienţii îi şi păcălesc pe aceştia de multe ori. Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) a desfăşurat zilele acestea o serie de verificări în Suceava pentru a identifica practicile comerciale înşelătoare.
Oferte ambigue
„Aceaste practici de reducere a preţurilor, de vânzare promoţională sau «la ofertă» sunt reglementate prin lege, iar perioada şi modul de a vinde în cadrul acestor campanii trebuie respectate, fapt trecut cu vederea de unii comercianţi“, a declarat Elena Oanea, şefa CJPC Suceava. Ea a precizat că principalele abateri constau în lipsa unor informaţii importante şi formularea ambiguă a ofertelor ca să inducă în eroare consumatorii.
Comisarii suceveni au identificat în magazine situaţii în care anumite promoţii anunţate nu se regăseau la comercializare, iar la ofertele de genul „două produse la preţ de unul“ clienţii nu găseau la raft şi produsul separat, astfel încât să verifice dacă reducerea de cost era adevărată.
„Am păţit-o de câteva ori şi de acum stau la raft şi câte zece minute să verific dacă e o ofertă serioasă sau nu. Toţi se bat în oferte de Paşte, dar trebuie să privim cu atenţie, pentru că nu sunt chiar aşa mici preţurile, cum le prezintă ei“, a spus Violeta Amariei, bucătăreasă.
Verificări la produsele tradiţionale de Paşte
În cadrul controalelor desfăşurate, comisarii de la Protecţia Consumatorilor au mai descoperit la un supermarket că promoţia „14 zile strivim TVA-ul! -24% la mii de produse“ era o practică înşelătoare deoarece reducerea