Pentru că orice angajator le cere pentru angajare experienţă, studenţii încearcă încă de pe băncile şcolii să-şi „updateze” CV-ul cu activităţi care să-i scoată în evidenţă. Acesta a fost şi scopul proiectului Youth Development Program, derulat de AIESEC Braşov, în parteneriat cu companii braşovene. Proiectul s-a desfăşurat pe parcursul a două săptămâni, în perioada 28 martie -11 aprilie, timp în care studenţii au participat la sesiuni de prezentare în domenii precum Comunicare şi Relaţii Publice, Strategii de afaceri, Vânzări sau Strategii web. Prezentările au fost susţine în faţa studenţilor de către specialişti din şapte companii implicate în proiect, printre care şi Kronospan Braşov.
Potrivit Cristina Vijoli, coordonatorul proiectului, ideea a fost aceea de a-i familiariza pe studenţi cu „realitatea pieţei”. Sursa citată a precizat că programul s-a desfăşurat în 2 etape. În prima etapă, oameni de afaceri le-au prezentat studenţilor domeniile în care lucrează, iar în a doua etapă, reprezentanţii a 7 companii şi-au prezentat oportunităţile de angajare şi de practică pentru studenţi. „Aşteptăm acum o urmare a proiectului să vedem câţi studenţi vor alege efectiv să facă practică în aceste companii”, a spus Cristina Vijoli.
La sfârşitul proiectului, studenţii au primit o diplomă pentru participare care le va atesta experienţă şi care poate fi ataşată la CV. Totodată, participarea la proiect le va oferi şansa de a face un stagiu de practică în aceste companii sau chiar să fie angajaţi ca urmare a discuţiilor cu oamenii de afaceri.
„Noi suntem în parteneriat cu AIESEC-ul din 2008. Am avut deja trei tineri în practică, în departamentul Resurse Umane, Marketing şi Contabilitate. Scopul proiectului este de ajutor reciproc. Cei de la AIESEC ne ajută în campaniile noastre de ecologizare şi de plantare de puieţi pe care le vom realiza luna aceasta. De asem