Cu ceva timp în urmă, un anunţ informa că "Muzeul de Artă Cluj-Napoca … invită sâmbătă 26 februarie 2011 orele 12-13, în cadrul programului Autoportret, la o întâlnire cu artista Florica Prevenda, autoarea expoziţiei «Timp regăsit»".
După cum asigură aceeaşi prezentare, «Autoportret» este un program adiacent programelor expoziţionale ale Muzeului de Artă Cluj-Napoca şi oferă artiştilor plastici posibilitatea de a intra în dialog cu publicul pentru a-şi prezenta punctul de vedere legat de propria operă, de a prezenta aspecte complementare ale activităţii lor artistice şi a lua cunoştinţă nemijlocit de nivelul de receptate a creaţiei lor. Publicului i se oferă accesul la o imagine de «culise» a creatorilor operelor de artă, la o înţelegere superioară a procesului creativ şi a constituirii operei de artă".
Ideea directorului Călin Stegerean de a crea un asemenea culoar de înaintare pentru artist şi privitor, capabil să medieze o apropiere mai puţin convenţională, introducând în misterele de atelier ale plasticianului, îşi găseşte o excelentă întrebuinţare în cazul optzecistei care este Florica Prevenda. Formată deopotrivă la Bucureşti şi Iaşi, artista a părăsit destul de devreme calea premiantului şcolar pentru a se înfunda pe poteca misterioasă şi gratulantă a explorării propriei sensibilităţi şi creativităţi plastice. Astăzi ea se află la o cotă recompensantă a ascensiunii profesionale, având expoziţii în ţară şi străinătate şi bucurându-se de recunoaşterea colecţionarilor şi a muzeelor.
Mai important este însă că, aducând la Cluj ciclul Timpul regăsit - metaforă proustiană a întoarcerii ca descoperire, şi încă de sine -, după prezentarea lui publică din 2008, de la Complexul Muzeal Mogoşoaia, autoarea dă un semn că starea, rezolvările plastice şi, până la urmă, ritualul artistic al pogorârii şi urcării în timp (şi, iarăşi, în sine) îşi păstrează i