Constructorii japonezi de maşini asigură că autoheviculele ajunse în Europa după dubla catastrofă de la Fukushima nu sunt iradiate, anunţă cotidianul Die Welt citat de AFP. Aceştia susţin că măsurile de siguranţă au fost luate din timp, anticipând astfel de temeri pe piaţa europeană.
Producătorii de maşini Mazda şi Mitsubishi garantează că autovehiculele au trecut prin detectoare de radiaţii la ieşirea din fabrică. "În ceea ce priveşte piesele livrate de furnizori, există controale asupră mărfii la momentul recepţiei", a declarat un purtător de cuvânt al Mazda.
Un purtător de cuvânt Honda susţine că fabricile de asamblare a maşinilor se află în afara razei de 30 de kilometri distanţă de Fukushima şi că nu se acceptă în fabrică nicio piesă adusă din acest perimetru. Un reprezentant Nissan a declarat că doar 4% din maşinile vândute în Europa vin din Japonia. "Toate celelalte sunt fabricate în uzinele noastre din Marea Britanie, Spania şi India", a completat acesta.
Suzuki se află printre constructorii de maşini care îşi asigură clienţii europeni că nu au de ce să se teamă, menţionând că doar un sfert din ttotalul maşinilor este adus din Japonia. Nu în ultimul rând, Toyota anunţă că "fiecare piesă de schimb care soseşte în Europa este controlată de companiile aeriene" şi că maşinile direct asamblate provin din Belgia şi sunt controlate acolo înainte să fie încărcate.
Constructorii japonezi de maşini asigură că autoheviculele ajunse în Europa după dubla catastrofă de la Fukushima nu sunt iradiate, anunţă cotidianul Die Welt citat de AFP. Aceştia susţin că măsurile de siguranţă au fost luate din timp, anticipând astfel de temeri pe piaţa europeană.
Producătorii de maşini Mazda şi Mitsubishi garantează că autovehiculele au trecut prin detectoare de radiaţii la ieşirea din fabrică. "În ceea ce priveşte piesele livrate de furnizori, există contr