Într-un reportaj de călătorie difuzat astăzi de către The Australian, jurnalista Shampa Sinha povesteşte impresii despre Bucureştiul încă bântuit de către spiritul lui Ceauşescu şi despre amestecul clădirilor vechi cu panourile publicitare luminoase. Jurnalista a căutat şi a găsit toate clişeele româneşti din ghidurile turistice (cerşetori, Dracula, câini vagabonzi, Casa Poporului, Ceauşescu), dar remarcă şi oazele de lux din capitală, precum şi energia generaţiei tinere, "cu iPoduri în urechi".
Prima imagine cu care se începe reportajul este o sticlă supradimensionată de Cola din care se toarnă suc într-un pahar cu multe paie, reprezentând una dintre reclamele cu care este împânzită Piaţa Romană. Jurnalista spune că a înţeles din start că aceasta este noua faţadă a Bucureştiului care vrea să combine clădiri noi, clădiri vechi, reclame şi panouri şi faţade în stil parizian ca o "adolescentă care se află la prima încercare de a se machia":
În materialul care l-a numit "Bucureşti şi dincolo de el", Sinha descrie Ateneul Român drept un "tort de nuntă amplasat în central oraşului, cu coloanele sale albe lipsite sfidător de reclame, într-o capitală sufocată de panouri publicitare". Nu a ezitat să povestească că oamenii cu care s-a întâlnit în drumul ei sunt oameni indecişi: "Majoritatea românilor arată cât de indecişi sunt în ce priveşte direcţia în care se duce ţara lor". Jurnalista descrie întâlnirea cu "Nikolae", pe avionul care o ducea de la Paris la Bucureşti. Nicolae, un fost muncitor la un şantier naval, i-a scris pe biletul de avion primele cuvinte uzuale din limba română, printre care nelipsitul "ţuică", şi a invitat-o "călduros" acasă la el, "la malul mării".
Jurnalista australiană povesteşte despre Casa Poporului, cu nelipsiţii cerşetori care mişună prin zonă, amintind că 30.000 de locuinţe au fost dărâmate cu buldozerul pentru ca Nico