Lorand Szarvadi, cofondator Domo, crede că va redeveni vioara întâi în compania pe care a vândut-o în urmă cu patru ani către un fond de investiţii. Antreprenorul este doar unul dintr-o serie mai lungă de oameni de afaceri care au redevenit, în criză, proprietarii companiilor pe care le-au fondat.
Lorand Szarvadi pretinde că potenţialul Domo nu este suficient de bine exploatat, motiv pentru care vrea să răscumpere compania împreună cu un nou finanţator. În anii de criză, compania sa a fost cea care s-a descurcat cel mai bine pe piaţa de electroretail. Chiar dacă profitabilitatea a fost erodată, veniturile sale nu s-au prăbuşit ca în cazul altor companii din domeniu - toată piaţa a căzut cu 35% în 2009.
Anul trecut, veniturile au fost de 180 de milioane de euro faţă de 193 de milioane de euro în 2007, de exemplu. În consecinţă, cota de piaţă a crescut de la 20% în urmă cu patru ani la 28% în prezent.Szarvadi crede că din Domo se poate obţine mult mai mult, motiv pentru care se consideră în pole position în cursa de preluare a companiei.
Acţionarul majoritar, fondul de investiţii Trans Balkan Investments, a angajat doi consultanţi care să aleagă cea mai bună ofertă de preluare pentru Domo. Retailerul fondat de Szarvadi este vândut la pachet cu un alt business similar pe care Trans Balkan îl are în Bulgaria - Technomarket. Consultanţii sunt casele de investiţii Capital Partners (pentru România) şi Entrea Capital (pentru Bulgaria). Procesul ar urma să se încheie în luna octombrie a acestui an.
Urmează separarea
După preluarea din 2007 - atunci fondul a preluat 75% din companie pentru 62,5 milioane de euro -, Szarvadi a rămas acţionar minoritar şi CEO. Atunci, Szarvadi şi asociatul său Ferenc Hegedus au vândut 50% din acţiuni pentru 50 de milioane de euro. Celălalt vânzător a fost fondul de investiţii RAEF (cu 25%) care