Cum ajungi, într-un an și jumătate, de la pierderi lunare de 40 de milioane de lei la un mic profit? Transformând oficiile poștale în ghișee bancare, și poștașii în curieri pe scutere.
La câteva luni de la demararea unui amplu proces de reorganizare a Companiei Naționale Poșta Română. se văd primele semne ale îmbunătățirii situației financiare.
Astfel, conform reprezentanților Poștei, pierderile au fost reduse de la 40 de milioane de lei, în decembrie 2009, la cinci milioane de lei pe lună în prezent. Principala sursă a fost reducerea drastică a cheltuielilor. „Au început să crească și veniturile, dar nu așa cum ne-am dorit noi“, spune, pentru Capital, Dumitru Daniel Neagoe, președinte și director general. Astfel, au fost internalizate transportul de valori și procesarea monetarului.
A fost reziliat și contractul cu Blue Air pentru transport aerian și, în plus, au fost renegociate și chiriile pentru o parte din sediile în care oficiile poștale își desfășoară activitatea.
Următorul pas este reorganizarea rețelei, prin comasarea mai multor unități. În prezent, se lucrează la comasarea a 250 de unități, urmând ca din iunie să fie comasate încă 800 din cele peste 7.000 existente. „Suntem în continuare în negocieri cu Romtelecom, pentru că noi avem foarte multe spații închiriate de la ei“, spune directorul, explicând că este vorba de spații care au revenit operatorului de telefonie când PTTR a fost desființat și care sunt folosite cu precădere de Poștă.
Cum problemele actuale nu pot fi rezolvate doar prin reducerea cheltuielilor, compania are în plan creșterea veniturilor prin îmbunătățirea activității serviciilor de poștă rapidă, dar și crearea unui portofoliu mai bogat de servicii financiar-bancare și de asigurări. „Vrem să revitalizăm serviciile de curierat, unde poșta a pierdut enorm.
Din păcate, suntem în urmă, dar este una di