Pentru a salva gradul de ocupare al locurilor la clasa business, care a aterizat forțat ca urmare a reculului cererii din partea corporatiștilor, companiile aeriene au coborât tarifele până la niveluri altădată de neimaginat.
Un recent studiu al companiei de consultanță CPP Luxury Industry Management Consultants arată că numărul vacanțelor scumpe, precum și cel al călătoriilor la clasa întâi sau business, a scăzut cu 50%-60% în 2010. „Prima cauză o reprezintă restricțiile de călătorie la care au apelat companiile pe timp de criză, iar primul feedback vine de la companiile aeriene, care au înregistrat o mare scădere a cererii la clasa business“, spune Oliver Petcu, managing partner CPP.
Cum operatorii aerieni își doreau mai mulți clienți premium, dar și angajații de top din multinaționale ar fi preferat să meargă în continuare la business class, soluția de compromis nu a întârziat să apară. Evident, în primul rând s-a umblat la tarife.
„Clienții au devenit mai sensibili la prețuri și, în același timp, mai flexibili ca oricând“, spune Jose Luis Gilabert, directorul general al Austrian Airlines. „Nu-i niciun dubiu că atitudinea clientului s-a schimbat. Constatăm însă că numărul clienților de business class a început să crească din nou după criza din ultimii ani“, adaugă acesta.
Trendul ascendent înregistrat de Austrian Airlines s-a văzut și la alți operatori aerieni. „În România, vânzarea de bilete Club World (clasa de business intercontinental n.red) şi clasa întâi cunoaşte, fără îndoială, o tendinţă ascendentă care ne-a depăşit aşteptările şi previziunile, în special în ultimele luni“, declară Emil Delibashev, manager comercial pentru regiunea Balcanilor al companiei British Airways. Potrivit acestuia, vânzările pentru Club Europe (clasa de business pentru zborurile intraeuropene) încep deja să dea semne de redresare, d