Peugeot RCZ uimește, seduce și deranjează, totodată. Intrat târziu și pe furiș pe piața noastră, modelul țintește un segment dominat de automobile germane și japoneze.
O singură privire este suficientă pentru a descoperi în RCZ, mașina visurilor adolescentine. Liniile curbate și puternice ale caroseriei justifică pe deplin privirile uimite ale trecătorilor. Unii preferă să-și ascundă invidia sub masca superiorității: „Este copia franțuzească a TT-ului de la Audi.
“ Alții, mai puțin blazați, parcurg cu privirea formele apetisante și își încheie inspecția cu un fluierat admirativ. Acesta este Peugeot RCZ. O mașină care are darul de a epata încă de la prima vedere. Iar dacă aspectul exterior, cu umerii puternici ai aripilor, plafonul arcuit, alcătuit din două rotunjimi care se prelungesc până deasupra portbagajului, integrând luneta ce păstrează aceeași arhitectură futuristă, partea frontală amenințătoare și spatele care pare să se rostogolească spre ocupanții habitaclului, nu este suficient pentru a vă seduce, ținuta de drum și propulsorul THP de 200 CP o vor face cu siguranță.
Asta, dacă optați pentru verisunea de top, pentru că inginerii de la Peugeot au decis să ofere clienților posibilitatea de a alege între trei variante de propulsie: două alimentate cu benzină (1.6 THP - 156 CP și 1.6 THP - 200 CP) și un diesel (2.0 HDI FAP - 163 CP). Doar motorul cel mai puțin potent este disponibil în combinație cu o cutie automată.
Revenind la versiunea testată, 1.6 THP - 200 CP, sunt demne de luat în seamă atât vigoarea motorului, cât și zgomotul extrem de redus care pătrunde în habitaclu în timpul utilizării acestuia la turații mici. Îndrăgostiților de adrenalină le este însă rezervată o surpriză foarte plăcută. Odată ce turometrul depășeșete 3.500 - 4.000 rpm, fiara ascunsă sub capotă își arată colții, iar ceea ce fusese un mârâit blând, a