Empatia cu personajul central din \"Periferic\". Cum au reacţionat spectatorii. Ce denotă priceperea de a face un borş excelent. Regizorul Bogdan George Apetri a vorbit pentru EVZ despre toate aceste subiecte.
Lungmetrajul "Periferic" de Bogdan George Apetri a avut premiera pe 1 aprilie şi a fost văzut în România de aproximativ 4000 de spectatori în prima săptămână. Cineastul a explicat pentru EVZ şi de ce a avut libertate totală la acest proiect.
EVZ: Cât de dificil a fost parcursul de la scenariu până la filmări în cazul lui "Periferic"?
Bogdan George Apetri: Foarte dificil, dar în acelaşi timp şi foarte plăcut, pentru că unui regizor îi stă bine lucrând la un film . Dacă te plângi că e greu, mai bine te apuci de altceva. Orice film trece prin câteva etape fundamentale între momentul finalizării scenariului şi filmările propriu-zise, de la deciziile foarte vizibile spectatorilor, precum alegerea actorilor, alegerea locaţiilor, până la cele mai puţin vizibile, dar cu impact emoţional subliminal, mergând chiar până la alegerea tipului de peliculă şi a obiectivelor folosite. Orice alegere în faza pre-producţie are consecinţe uriaşe şi devine practic pentru vecie parte integrată din film, din produsul final.
Aşa că presiunea e destul de mare, ştii că orice pas greşit poate deraia filmul, uneori fără posibilitatea de a-l pune la loc pe şine. Eu întotdeauna am crezut că, la un film, timpul e mai important decât banii. Am fost norocos să am timp suficient pentru pre-producţie la "Periferic" – căutarea locaţiilor şi sesiunile de casting au durat, de exemplu, aproximativ cinci luni. În timpul ăsta a trebuit să punem pe picioare şi echipa de filmare, să facem şi testele de imagine, să stabilim cu cine vom monta filmul şi care va fi modalitatea de lucru odată ce filmarile se vor încheia, etc. Ţinând cont că filmările au durat aproximati