Statul român trebuie să returneze taxa de poluare pentru maşinile second-hand.
Cu toate astea nimeni nu se agită să ceară banii înapoi. Pare că toată lumea e preocupată mai mult de pasele cu copilul pe care le execută un milionar pitic şi-o fată de la ţară.
În timp ce Oana îi pârlea robinetele lui Pepe, iar Iri băga filme cu menajera pe youtube, Curtea Europeană de Justiţie dădea o sentinţă nesemnificativă pentru amatorii de telenovele. Era vorba doar despre ilegalitatea taxei de poluare încasate de statul român la prima înmatriculare a unui autoturism second-hand adus din străinătate. Teoretic, câteva zeci de milioane de euro, luaţi ilegal din 2008 încoace, ar trebui returnaţi oamenilor.
Practic, Ministerul Mediului ne prosteşte în faţă susţinând că tot ceea ce vedem nu este adevărat. Şi interpretează hotărârea Curţii Europene în cel mai jenant mod. Asta pentru ca nu cumva să dea vreun ban înapoi aşa cum ar fi normal.
Taxa de poluare, de primă înmatriculare sau cum vor ei s-o mai numească are o singură mare problemă: este discriminatorie. Atâta timp cât suntem incluşi în spaţiul Uniunii Europene, din punct de vedere legislativ şi fiscal, nu există diferenţe între Berlin şi Buzău, de exemplu.
Discriminarea provine din faptul că atunci când cumpăr o maşină second hand de la Berlin sunt obligat să plătesc taxa de primă înmatriculare în România, iar când iau o maşină la mâna a doua de la Buzău nu plătesc aceeaşi taxă. Nu e vorba nici de modul de calcul şi nici de numele birului, aşa cum încearcă să ne aburească diversele autorităţi române implicate.
Astfel, instanţele din România nu au cum să nu dea banii înapoi tuturor celor care şi-au luat maşini second hand din străinătate şi au plătit taxa de poluare sau de primă înmatriculare.
Dar pe cine să intereseze acest subiect? E mult mai simplu să vinzi o pereche de chiloţi cu mânecuţe film