Retailerul francez Carrefour, cea mai mare reţea de hipermarketuri de pe piaţa locală, a avut în primele trei luni ale acestui an vânzări de 267 milioane de euro, cu 0,6% mai puţin (2 mil. euro) decât în perioada similară a anului trecut, în condiţiile în care pe final de an 2010 încasările retailerului francez îşi reveniseră uşor.
Astfel, în perioada octombrie-decembrie 2010 vânzările francezilor în România au ajuns la 327 mil. euro, în creştere cu 0,2% faţă de aceeaşi perioadă din 2009. În termeni comparabili se observa însă şi atunci un declin de 4,3%. Trimestrul patru este de regulă cel mai bun pentru retaileri, vânzările fiind impulsionate de apetitul crescut al consumatorilor în perioada sărbătorilor de iarnă.
În prima parte a acestui an, declinul vânzărilor pe piaţa locală ajunge la 4,1% faţă de primul trimestru din 2010, dacă sunt analizate rezultatele în termeni comparabili, cu acelaşi număr de magazine ca în martie 2010. Expansiunea grupului francez în România a impulsionat vânzările cu 6,1%, în timp ce cursul valutar a avut un impact negativ de 2,6%. La un curs de schimb constant, vânzările au crescut cu 2%. Declinul din România vine în contextul în care vânzările la nivel european au fost de asemenea în scădere, cu 3,7%, singurele ţări unde s-au înregistrat creşteri fiind Turcia (1,2%) şi Franţa (1,8%).
Anul trecut per ansamblu a fost un an mai slab pentru Carrefour - care mai deţine şi o reţea de supermarketuri - faţă de 2009, în condiţiile în care afacerile au scăzut cu 0,4%, până la 1,13 mld. euro. 2010 a fost astfel al doilea an de la intrarea pe piaţă a Carrefour. În 2010, când vânzările totale au fost pe un trend descendent, deşi declinul s-a temperat de la o scădere de 4,7% în 2009 faţă de 2008 la doar 0,4% anul trecut.
Cu toate că în România consumul a scăzut anul trecut cu 5,3% potrivit INSSE, francezii au co