foto: cnadnr.roStatul roman ar putea inregistra pierderi directe de zeci de milioane de euro in urma rezilierii contractelor pentru unele tronsoane de autostrada si reluarea lucrarilor cu alti constructori. In plus, din cauza intarzierilor, Romania risca sa fie ocolita de transportatori, potrivit unor specialisti intervievati de catre DailyBusiness.ro.
"Statul va pierde cel putin 70 mil. euro in urma rezilierii contractului pentru tronsonul Moara Vlasiei - Ploiesti", a declarat Gheorghe Boeru, proprietarul firmei Romair Consulting, specializata in servicii de proiectare si consultanta pe infrastructura.
Reluarea lucrarilor la acest tronson va presupune un alt proiect, costuri mai mari cu materialele de constructii, a explicat Boeru.
Cu toate acestea, el considera ca ministrul Transporturilor a luat decizia potrivita prin rezilierea contractului cu cele 4 companii romanesti de constructii: Spedition UMB, Tehnostrade, Pa&Co International si Euroconstruct Trading 98.
"Rezilierea este indreptatita. Nu se putea continua o autostrada cu un mort", a spus Boeru.
sursa: cnadnr.roProiectul, in valoare de 238 milioane euro, avea ca termen de finalizare 31 decembrie 2011, dar constructorii nu au mai executat lucrari de aproape 16 luni.
Lucarile la tronsonul Moara Vlasiei - Ploiesti, lung de 42,5 km, au fost demarate in vara lui 2007, potrivit datelor CNADNR.
Mircea Radu, directorul general al companiei de consultanta in proiecte de infrastructura, apreciaza ca din cauza intarzierilor la constructia de autostrazi, "Romania risca sa iasa din coridorul balcanic".
Tronsonul Moara Vlasiei - Ploiesti face parte din Coridorul IV Pan-European. In cazul in care lucrarile intarzie, transportatorii ar putea sa ne ocoleasca. Grecii si turcii, cei mai mari transportatori din regiune, vor evita Romania si vor