Șeful Fiat, Sergio Marchionne a dat indicii că marca italiană nu va mai produce un urmaș al modelului compact Bravo ci se va reorienta către zona crossover.
Astfel, conform unor surse din cadrul companiei, la salonul auto de la Detroit din ianuarie 2012, Fiat ar putea prezenta un model asemănător cu Nissan Qashqai care va intra pe piață în 2013. Motivul acestei schimbări radicale de strategie este legat de vânzările slabe ale modelului Bravo dar și de succesul tot mai mare al modelelor crossover.
Deși face parte dintr-un segment de piață extrem de apreciat de clienții europeni (C), Fiat Bravo nu a reușit să se impună. Conform companiei de consultanță în domeniul auto JATO, dintr-un total de 3,16 milioane de mașini aparținând clasei C înmatriculate anul trecut în Europa, Bravo a reprezentat o parte infimă (44.850 unități). Mai mult chiar, lansat în același an cu Nissan Qashqai (2007), modelul italian a reușit doar doi ani să țină pasul cu acesta. În timp ce, anul trecut, numărul de modele Bravo achiziționate de europeni nu a atins nici 45.000 de unități, Qashqai a fost comercializat în nu mai puțin de 216.091 unități.
Noua strategie a mărcii Fiat pare a semăna destul de mult cu cea a japonezilor de la Nissan. Tot din cauza vânzărilor slabe și a previziunilor clare că orice nou model din segmentul compact nu poate rivaliza cu liderii detașați ai acestei clase (VW Golf, Opel Astra, Ford Focus, Renault Megane sau Skoda Octavia), Nissan a decis să elimine din gama proprie modelul Almera.
Ca urmare a acestui pas important, Nissan a reușit să impună Qashqai, un vehicul cu gardă la sol mărită și cu opțiunea de a fi comandat cu tracțiune integrală, dar cu un spațiu interior aproape identic cu cel al VW Golf, atingând vânzări chiar mai mari decât cele ale unuia dintre cele mai căutate modele compacte: Peugeot 308. În schimb, Fiat Bravo, a căzut până