După 18 ani de la lansare, EUROPAfest a devenit unul dintre evenimentele muzicale de referinţă ale Capitalei.
Prin concursurile festivalului au trecut o serie de muzicieni care azi sunt vedete în toată lumea, iar în serile de concerte vin cele mai cunoscute trupe de jazz şi blues ale momentului.
Luigi Gageos, directorul festivalului, este cel care a reuşit să aducă performanţa interpretativă din domeniul muzicii clasice, a jazzului şi a bluesului mai aproape de public, fiind principalul promotor al evenimentului. Într-un interviu pentru România Liberă, Luigi Gageos povesteşte cum se organizează un eveniment cu sute de invitaţi şi ce surprize ne aşteaptă la EUROPAfest 2011, ce se va desfăşura între 7 şi 13 mai.
Iniţial, EUROPAfest începuse sub titulatura de Jeunesses Musicales, adică a fost dedicat din start tinerelor talente. După 18 ani, sigur aceşti tineri au crescut valoric. Le-aţi urmărit cariera, v-au făcut surprize?
Luigi Gageos: Nu numai că le-am urmărit evoluţia, chiar am făcut lucrul acesta ca să vedem unde ne putem situa şi ne doream să vedem ce reuşesc să facă laureaţii concursului nostru şi ce alte concursuri câştigă. Am rămas uimiţi încă din primul an, în 1993, de nivelul celor care câştigau concursul aici. Discuţia cu membrii juriului era că nu aş fi vrut ca jurizarea lor să fie realizată sub aspectul că se dă un premiul I pentru că Bucureştiul, România sunt la marginea Europei. Concursul în sine trebuia să dea acele premii care s-ar fi dat la oricare din marile concursuri internaţionale. Şi surpriza mea a fost că lucrurile au stau chiar aşa. Îmi aduc aminte de Rita Meier din Elveţia, la clarinet, a câştigat la noi, pe urmă a devenit solistă la Opera din Zürich, unde cred că e şi acum. Îmi aduc aminte de violonistul Alexandru Tomescu, care pe atunci nu exista ca nume, dar a luat premiul I la noi, după care a ajuns la Gioventu Mu