De la începutul anului, românii au cheltuit trei milioane de euro pe site-urile care vând cupoane de reduceri, scrie revista BUSINESS Magazin, în numărul de săptămâna aceasta.
Intrarea la finalul anului trecut pe piaţa din România a Groupon, cea mai mare companie care vinde cupoane de reduceri din lume, n-a făcut decât să deschidă şi mai mult apetitul consumatorilor pentru astfel de oferte.
Pe scurt, criza, veniturile mai mici şi dorinţa oamenilor de a economisi pentru vremuri şi mai grele au dus la apariţia unei pieţe noi, care a prins elan de la bun început şi a dat speranţe multor afaceri mici din ţară că există şanse să se întoarcă încasările şi clienţii de altădată.
Românii au cheltuit aproape trei milioane de euro pe astfel de site-uri care vând cupoane de reduceri în primele trei luni din acest an. Numai în martie, sumele alocate în această direcţie s-au ridicat la 1,13 milioane de euro, în creştere cu 62,9% faţă de luna precedentă, când nivelul a fost de 0,71 de milioane de euro, potrivit unui raport realizat de Byte Flux, o agenţie de web şi dezvoltare software care a lansat la începutul acestui an agregatorul de oferte disponibile pe mai bine de 40 de surse de cupoane Redutti.ro.
În acest ritm, piaţa ar urma să încheie 2011 la o valoare de cel puţin 12 milioane de euro, însă mai plauzibilă pare o estimare spre 15 milioane de euro, în condiţiile în care perioada sărbătorilor de Paşte şi de Crăciun aduce în mod tradiţional afaceri în creştere pentru comercianţi, iar cupoanele de reduceri sunt deja folosite drept cadouri pentru persoane apropiate.
Site-uri precum Groupon, FunDeal sau Zumzi publică zilnic una sau mai multe oferte cu reduceri de cel puţin 50% faţă de preţul obişnuit practicat de furnizorii de servicii, diminuare convenită cu aceştia din urmă după negociere. Din preţ, vânzătorul de cupoane reţine un comision