Ministerul Transporturilor va aplica noi reguli pentru constructorii celor 183 km de autostradă de pe Coridorul IV finanţaţi din fonduri europene.
Astfel, potrivit noilor reguli prezentate de ministrul Anca Boagiu, nu este posibilă depăşirea cu mai mult de 10% din valoarea de contract actualizată conform indicilor statistici, sau schimbărilor de legislaţie. În plus, pentru întârzierea înregistrată în finalizarea contractului în termenul prevăzut, penalităţile sunt de 0,1% din valoarea de contract acceptată, corespunzătoare (aşa cum va fi determinată de Inginer), fără TVA pentru fiecare de zi de întârziere.
Un tabel cu penalități va fi parte integrantă din contractul ce va fi semnat cu fiecare constructor în parte. Potrivit acestuia, penalităţile de întârziere pentru neatingerea unuia dintre punctele de referinţă sunt de 500.000 euro, în caz de întârziere în atingerea unui punct de referință este suspendată orice plată datorată până când toţi indicatorii aferenţi punctului de referinţă sunt atinşi. Limita penalităţilor de întârziere este de 15% din valoarea de contract acceptată.
În plus, beneficiarul va avea posibilitatea de a acorda antrepenorului, dreptul de acces în şantier şi punerea în posesia acestuia şi etapizat, pe sectoare, acesta având obligația să execute lucrările în conformitate cu această etapizare și cu respectarea termenelor contractuale stabilite.
Prin această măsură, antreprenorul va lucra pe secțiunile libere de sarcini, dând timp Beneficiarului de a obține restul terenurilor în baza documentațiilor realizate de către antreprenor, astfel încât să fie respectate termenele contractuale. Mai mult, nu se pot formula revendicări de extindere de timp și costuri suplimentare de către constructor pe motivul nepredării terenurilor, iar constructorul nu va putea suspenda lucrările pentru că Programul său prevede a se lucra pe o s