Faţă de luna februarie, investiţiile au avansat cu 22%
Majoritatea investiţiilor sunt atrase de către publicaţiile plătite, cele gratuite beneficiind de 20% din sume
Companiile care au investit cele mai mai mari sume în publicitate sunt Vodafone, Orange, Heineken Romania, 'Oreal, Beiersdorf AG
În luna martie a acestui an, publicitatea din presa scrisă a totalizat aproaximativ 30 milioane de euro, valoare estimată la preţurile de listă, cu peste 22 de puncte procentuale mai mult comparativ cu luna februarie, conform ultimelor rezultate publicate de Biroul Român de Audit al Tirajelor (BRAT).
Din această sumă, 38% este reprezentată de promovarea unor produse media sau evenimente culturale, iar 11 procente constituie valoarea anunţurilor de mică publicitate.
80% din fonduri s-au îndreptat către publicaţiile plătite
"Majoritatea investiţiilor sunt atrase de către publicaţiile plătite, aproximativ 80% din total, publicaţiile distribuite gratuit beneficiind de 20% din sume", potrivit rezultatelor comunicate de BRAT.
Serviciile de comunicaţii mobile au beneficiat de cele mai mari sume investite în publicitatea din presă scrisă, aproximativ 9% din totalul investiţiilor. Alături de acestea, în topul produselor sau serviciilor promovate se situează: automobilele (7%), băuturile alcoolice (5%), serviciile bancare (5%), produsele pentru îngrijirea feţei (3%).
Astfel, companiile care au investit cele mai mai mari sume în publicitate sunt Vodafone, Orange, Heineken România, L'Oreal, Beiersdorf AG.
Cotidienele generaliste şi de sport au primit cei mai mulţi bani
Considerând doar sumele investite în publicitatea comercială, fără promovarea evenimentelor sau a unor produse media, cotidienele generaliste şi cele de sport au însumat 20% din totalul sumelor investite, acestea fiind publicaţiile c