Celebrul cineast rus a vorbit pentru EVZ despre cum s-a schimbat atitudinea publicului când vine vorba despre staruri. Sursa: RĂZVAN VĂLCĂNEANŢU
Descendent al unei familii de scriitori şi artişti din Moscova, Andrei Konchalovsky a ajuns celebru cu "Unchiul Vania", lungmetraj ce avea să devină a doua mare capodoperă a cinematografiei ruse dupa "Zboară cocorii". A continuat seria succeselor cu "Siberiada", film răsplătit cu premiul special al juriului la Cannes, care l-a propulsat în lumea elitelor de la Hollywood, unde a regizat "Maria’s Lovers", "Runaway Train", "Duet for One", "Homer and Eddie", "Tango&Cash".
Întors la Moscova după un deceniu de succes hollywoodian, Konchalovsky a reuşit un nou succes, "Glyanets", producţie prezentată în exclusivitate în România, la ediţia de anul trecut a festivalului. Autorul "Siberiadei", invitat special la a şaptea ediţie a Festivalului Internaţional de Film "Bucureşti" (11-17 aprilie, Cinema Studio, NCRR şi Sala Elvira Popescu), a explicat pentru EVZ de ce sportul e pe primul loc în preferinţele publicului.
EVZ: Spuneaţi că n-aţi învăţat nimic de la Tarkovski şi nici el de la dv. Cum vă place să vi-l amintiţi?
Andrei Konchalovsky: Ca pe un prieten drag şi o persoană cu care am lucrat. Atât. Cred că era un om special. Avea darul de a crea o lume specială, specifică. O vedeai şi recunoşteai că e a lui.
A reuşit cineva s-o reproducă?
E imposibil. Sunt doar imitaţii. Are numeroşi imitatori, dar tot degeaba.
I-aţi supravieţuit Hollywoodului?
Nu. Am plecat. Afirmaţi că Hollywoodul e în declin de două decenii. Se vede asta şi în calitatea prestaţiei actorilor? Nu. O văd la spectatori. Publicul creează un artist. Publicul avea o altă atitudine apropo de Marilyn Monroe în anii ’60 decât are acum apropo de Nicole Kidman. Marilyn Monroe era o zeiţă, publicul