Piaţa de televizoare 3D va fi în acest an de 8.000 de bucăţi, dublă faţă de anul trecut, potrivit estimărilor făcute de Ştefan Ichim, country manager al subsidiarei locale a companiei japoneze Panasonic.
Pentru acest an Panasonic estimează că va dubla vânzările de televizoare 3D, într-o piaţă care s-a ridicat la peste 4.000 de unităţi. "Piaţa va creşte din cauza presiunii pe preţ. Noi vom vinde 2.000 de bucăţi. Vrem să ne menţinem cota de piaţă", a declarat Ichim, precizând că acum cel mai ieftin televizor 3D costă 4.000 lei, iar cel mai scump, care are diagonala de 65 inchi, 20.000 lei.
Compania a înregistrat în anul fiscal 2010 - 2011 un avans cu 5% al afacerilor, la 57,8 mil. euro. Pentru acest an fiscal, directorul companiei Panasonic estimează o creştere a afacerilor din România cu 20%. În plus, el se aşteaptă ca reducerea preţurilor să continue datorită competiţiei de pe piaţă.
"Anul acesta întreaga piaţă va creşte cu 20% şi această evoluţie nu se bazează neapărat pe creşterea puterii de cumpărare. Românii au deja în spate doi ani de criză şi s-au obişnuit. Trebuie să trăiască în continuare", spune Ichim, precizând că în acest an se aşteaptă ca piaţa de televizoare să revină la plafoane "normale", însă nu la nivelul din 2008. "E un vis prea frumos să putem reveni la acelaşi nivel de acum trei ani. Nu mai sunt nici aceiaşi bani şi nici aceleaşi condiţii de credite deoarece băncile sunt reticente acum."
Acest avans, conform lui Ichim, are la bază faptul că, după doi ani de criză, românii vor începe să cheltuiască mai mult. Cele mai bine vândute televizoare din România sunt cele care au diagonale de 32 de inchi (81 centimetri) şi mai apoi cea de 42 (105 centimetri). Per total, piaţa de televizoare a fost de 500.000 bucăţi. Ca volum, televizoarele 3D au reprezentat 1% din piaţă.
Piaţa de televizoare 3D va fi în acest an de 8.