Guvernul analizează îngheţarea preţului la carburanţi, iar din zona privată vin aprobări cu jumătate de gură
O istorie de 4.000 de ani de încercare de fixare a preţurilor arată că măsura are efecte dezastruoase de fiecare dată
Printre efecte se numără dispariţia produselor, distrugerea capacităţilor de producţie, scăderea calităţii şi dezvoltarea unei economii subterane
Creşterea preţurilor carburanţilor determină autorităţile să analizeze îngheţarea lor, însă o istorie de 4.000 de ani de încercare de fixare a preţurilor arată că măsura are efecte dezastruoase de fiecare dată, în timp ce economiştii afirmă că este doar o măsură populistă care nu va spori prosperitatea, ci o va diminua. Săptămâna trecută, premierul Emil Boc a solicitat Consiliului Concurenţei şi Departamentului pentru Afaceri Europene să analizeze dacă legislaţia permite îngheţarea preţurilor carburanţilor. "Dacă răspunsul va fi pozitiv, vom găsi o soluţie", a afirmat Boc.
Directorul general executiv al OMV Petrom, Mariana Gheorghe, a declarat că potrivit legislaţiei o asemenea măsură este permisă, însă ulterior vor fi resimţite anumite consecinţe negative. "Orice astfel de îngheţare va fi temporară, pentru că ăsta e spiritul unei intervenţii administrative în politica de preţuri comerciale, şi bineînţeles că vor urma consecinţele după perioada expirării respectivei interdicţii", a spus aceasta.
În schimb, Augustin Hagiu, preşedintele Federaţiei Operatorilor de Transport Rutier (FORT) a declarat, pentru Curierul Naţional, că preţul la carburanţi ar trebui plafonat la un nivel maxim pentru o anumită perioadă, nu îngheţat, aşa cum autorităţile au afirmat. El a explicat că, în contextul în care se află România, o astfel de măsură ar avea numai avantaje, pentru că pe piaţa locală nu există concurenţă. "Nu există niciun dezavantaj, numai avantaje, astfel se va oferi pred