Ministerul Transporturilor vrea să aplice constructorilor penalităţi de până la 15 la sută din valoarea contractului dacă aceştia întârzie proiectul, iar instituţia anunţă că nu vor mai fi acceptate extinderi de timp sau costuri suplimentare, informează NewsIn.
Regulile urmează să fie aplicate în cazul autostrăzilor finanţate din fonduri europene.
"Am anunţat de săptămâna trecută că o ilustrare fermă a noii politici la nivelul MTI este graficul penalităţilor pe care Compania de Drumuri le-a impus constructorilor care nu şi-au respectat angajamentele. Vorbim de 40 de milioane de euro pe care statul român trebuie să îi recupereze, dând un semnal clar că nu mai acceptă să fie păgubit. Nu am niciun parti-pris faţă de nicio firmă din orice ţară ar proveni. Când îşi vor face bine treaba voi lăuda orice firmă, indiferent de ţara de provenienţă sau de reputaţia ei în mass-media. Când însă nu şi-o va face, voi acţiona", a declarat, luni, ministrul de resort, Anca Boagiu, potrivit unui comunicat de presă.
În acest sens, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii va aplica noi reguli în contractele cu firmele care vor construi cei 183 de km de autostradă de pe Coridorul 4, finanţaţi din fonduri europene.
"Potrivit noilor reguli, nu este posibilă depăşirea cu mai mult de 10% din valoarea de contract actualizată conform indicilor statistici sau schimbărilor de legislaţie. În plus, pentru întârzierea înregistrată în finalizarea contractului în termenul prevăzut, penalităţile sunt de 0,1% pe zi din valoarea de contract acceptată, corespunzătoare (aşa cum va fi determinată de inginer), fără TVA pentru fiecare de zi de întârziere", potrivit comunicatului.
Limita de penalizare va fi de 15% din valoarea contractului.
Astfel, pentru programul de execuţie se vor aplica penalităţi de întâziere de 4.000 lei pe zi, iar pentru neatingerea unuia dintre pu