Eugen Scheusan, directorul general al ElectromagneticaProducator traditional de echipamente pentru masurarea energiei electrice, Electromagnetica a fost nevoita sa-si largeasca obiectul de activitate pentru a supravietui. Astfel, compania produce in prezent si subansambluri auto, vinde energie si inchiriaza spatii de birouri.
Activa intr-o piata zguduita puternic de privatizarea filialelor de distributie a energiei electrice, Electromagnetica a inceput sa se extinda in noi domenii de activitate.
Astfel, de anul trecut proiecteaza si realizeaza corpuri de iluminat LED, o noua tehnologie care duce la economisirea de energie electrica.
De asemenea, compania detine si licenta de producator de energie electrica din surse regenerabile, avand 10 microhidrocentrale cu o capacitate de peste 5 MW. In domeniul energiei electrice, Electromagnetica mai deruleaza si activitati de trading.
[gallery:317]
In plus, compania produce subansambluri auto pentru modele ca Alfa Romeo, Ferrari, Ford si se afla in discutii pentru a furniza piese si catre Dacia, in mod direct.
Eugen Scheusan, directorul general al companiei, a explicat ca extinderea Electromagnetica in domeniul imobiliar si al productiei de energie electrica are ca scop asigurarea independentei acesteia in perioade de criza.
Dorinta lui este ca Electromagnetica "sa nu mai treaca printr-o astfel de grozavie" precum criza din ultimii ani care a facut "sa dispara ramuri intregi".
Cea mai mare parte din business-ul companiei este generata de servicii (90,2%), in vreme ce doar 9,8% rezulta din produse.
Mai exact, furnizarea de energie electrica reprezinta 70-75% din cifra de afaceri a companiei, conform lui Eugen Scheusan.
Acesta apreciaza ca pretul de achizitie a energiei electrice a crescut foarte mult, ceea ce va micsora semnificativ ma