Scrierile autorului SF sunt atât de des ecranizate pentru că au două elemente cheie: o teorie complicată a conspiraţiei şi un exces de invenţie. Filmul „The Adjustment Bureau“ conţine toate mărcile K. Dick, adică e infuzat de paranoia şi jonglează cu false identităţi.
Parafrazând tagline-ul acestui film, ne-am putea întreba dacă Hollywoodul îşi controlează propriile producţii sau există forţe nevăzute, de dincolo de mormânt, care îl ghidează? Povestea de dragoste postumă dintre industria americană de film şi lumea schizoidă şi nebună a scriitorului Philip K. Dick frizează deja obsesia. Poate că scrierile autorului SF sunt atât de des ecranizate pentru că au două elemente cheie: o teorie complicată a conspiraţiei şi un exces de invenţie.
SF e un gen umanist, rezonant mai ales atunci când încearcă să spună ceva despre ceea ce suntem. „Scanner Darkly", de exemplu, devine extrem de emoţionant când, în final, aduce un tribut prietenilor pierduţi. La fel, „Blade Runner" se foloseşte de imaginile cyberpunk ca de un vehicul ca să întrebe dacă oamenii pot avea vieţi împlinite, fericite, când se confruntă în orice moment cu propria mortalitate. Sunt idei „high concept", dar şi o modalitate de a explora cele mai profunde frici ale noastre şi de a investiga câtă putere deţinem asupra existenţelor noastre.
Biroul care ne controlează vieţile
Personajul interpretat de Matt Damon şi angajaţii Biroului
Ca şi filmele citate, „The Adjustment Bureau" e o adaptare după Phillip K. Dick şi jonglează cu teme similare. Matt Damon interpretează un politician care devine conştient de existenţa unor superoameni dintr-o organizaţie fantomatică ce-i manipulează viaţa. E forţat să lupte împotriva controlului lor ca să poată fi împreună cu dansatoarea interpretată de Emily Blunt. Supravegheat de Preşedinte (un fel de Dumnezeu), Biroul