Ministerul Transporturilor anunţa ieri că a trimis o primă notificare de reziliere a contractului pentru tronsonul Moara Vlăsiei – Ploieşti, deoarece constructorul a părăsit şantierul, cerând majorarea preţului cu 47%.
Licitaţia pentru cei 42 de kilometri a fost câştigată în 2006 de către consorţiului românesc UMB Spedition, Pa&Co International, Euroconstruct Trading ’98 şi Tehnostrade. Practic, fiecare firmă în parte ar fi trebuit să lucreze pe câte un sector de 10 kilometri. Efortul s-a dovedit însă mult prea mare, din moment ce, după cinci ani de muncă, lucrările sunt "finalizate" în proporţie de 60%.
Despre proiectul finanţat cu prisosinţă de la buget se poate spune multe. Şi mai multe lucruri se pot spune despre banii care au fost cheltuiţi fără noimă pentru autostrada Bucureşti – Braşov. Astfel, din 2006 plătim din greu pentru acest aşa-zis drum european care ar trebui să lege Capitala de centrul ţării.
Până acum, numai proiectul de pe hârtie al autostrăzii Bucureşti – Braşov ne-a costat 81 milioane de euro. CNADNR a avut mare grijă să cheltuiască banii pentru drumul spre munte. Din păcate, grija companiei nu se regăseşte şi în confortul plătitorului de taxe. Deşi se lucrează de cinci ani, porţiunea dintre Capitală şi Braşov care nu este nici acum funcţională şi nici nu va fi în viitorul apropiat. Astfel că, potrivit raportului de plăţi efectuate de CNADNR către diverşi consultanţi şi constructori, sumele alocate pentru o autostradă "niciodată gata" se ridică la zeci de milioane de euro.
S-au găsit bani pentru revizuiri de proiecte tehnice, consultanţă sau asistenţă. În final, din 2006 şi până acum am plătit 5.100.000 de euro numai pe hârţogăraie pentru tronsonul Bucureşti – Braşov. Ulterior, actele adiţionale au scumpit o parte din tronsonul spre Braşov, mai exact Bucureşti – Ploieşti, modificările de solu