Adidas, a doua cea mai mare companie de produse sportive din lume, a lansat cel mai uşor pantof sport pentru baschetbalişti amatori, în speranţa de a submina dominaţia companiei Nike pe acest segment de piaţă, potrivit publicaţiei economice Bloomberg. Pantoful cântăreşte aproape 280 de grame.
AdiZero Crazy Ligh, lansat săptămâna trecută la New York, este cu 15% mai uşor decât orice alt produs din această gamă, prezent pe piaţă. Adidas a devenit frunizorul principal al Asociaţiei Naţionale de Basket din Statele Unite în 2006, printr-un contract semnat pentru o perioadă de 11 ani, dar continuă să dezvolte produse care să atragă tot mai mulţi clienţi din zona acestui sport. Vânzările produselor sportive asociate cu baschetul au ajuns, în 2009, la 5,7 miliarde de euro şi au înregistrat, cel mai probabil, o creştere şi anul trecut, potrivit companiei de cercetare NPD Group.
"Pantofii uşori sunt un mare trend în rândul produselor sportive asociate cu baschetul, iar Adidas are o poziţie puternică pe acest segment", spune Peter Steiner , un analist al băncii BHF din Frankfurt.
Cel mai mare segment al pieţei produselor sportive asociate cu baschetul se află în Statele Unite. Americanii sunt cei mai mari consumatori (ocupă două treimi din piaţă), urmaţi de asiatici, care ocupă 22 de procente din piaţă. Peste 450 de milioane de persoane sunt amatori de baschet sau joacă la un nivel profesionist, potrivit Federaţiei Internaţionale de Baschet de la Geneva. Compania Nike a anunţat că veniturile sale anuale pe acest segment sunt de 1,7 miliarde de dolari, egale cu veniturile aduse de produsele asociate cu fotbalul. Adidas nu a făcut publice aceste cifre.
Adidas, a doua cea mai mare companie de produse sportive din lume, a lansat cel mai uşor pantof sport pentru baschetbalişti amatori, în speranţa de a submina dominaţia companiei Nike pe acest segment de pia