Cel mai ambiţios proiect european de infrastructură a intrat luni, 18 aprilie, în prima fază a construcţiei. Ceremonia lansării şantierului a avut loc la Innsbruck după 25 de ani de negocieri între Roma şi Viena.
Este vorba de un proiect austro-germano-italian, realizarea unui tunel alpin care trebuie să lege capitala Tyrolului, Innsbruck, de cea a provinciei italiene germanofone, Alto Adige, Bolzano. Cu o lungime de 55 de km tunelul Innsbruck-Bolzano va fi al doilea tunel cel mai lung din lume, după tunelul Saint Gothard din Elveţia şi va permite realizarea unei linii feroviare de mare viteză Berlin-Palermo, dublarea cantităţii de marfă transportate şi rezolvarea unor probleme de mediu. Ştefan Popescu
Cel mai ambiţios proiect european de infrastructură a intrat luni, 18 aprilie, în prima fază a construcţiei. Ceremonia lansării şantierului a avut loc la Innsbruck după 25 de ani de negocieri între Roma şi Viena.
Este vorba de un proiect austro-germano-italian, realizarea unui tunel alpin care trebuie să lege capitala Tyrolului, Innsbruck, de cea a provinciei italiene germanofone, Alto Adige, Bolzano. Cu o lungime de 55 de km tunelul Innsbruck-Bolzano va fi al doilea tunel cel mai lung din lume, după tunelul Saint Gothard din Elveţia şi va permite realizarea unei linii feroviare de mare viteză Berlin-Palermo, dublarea cantităţii de marfă transportate şi rezolvarea unor probleme de mediu. Ştefan Popescu