Managerul român se simte provocat de problemele curente şi mai puţin de obţinerea unei performanţe pe termen lung. Marele său defect este că uită să le spună angajaţilor „mulţumesc“. Energici, destul de calmi şi de prudenţi, încrezători în ei înşişi, managerii români caută să obţină rezultate, dar nu-şi motivează subordonaţii.
Trăsăturile de personalitate ale liderilor influenţează decisiv modalitatea în care aceştia înţeleg să-şi conducă subordonaţii şi au un impact major asupra performanţelor financiare ale companiilor pe care le conduc.
Pornind de la aceste premise, două studii independente lansate în ultimele zile încearcă să schiţeze profilul managerilor din România. În general, liderii români din companii sunt orientaţi spre rezultate.
Aceasta este atât concluzia studiului „Trăsăturile de personalitate dominante ale liderilor români", realizat de de HART Human Resource Consulting în parteneriat cu ASEBUSS/EXEC-EDU, cât şi a studiului „Cum gândesc managerii români?", realizat de Result Development.
Potrivit cercetării făcute de firma de consultanţă în resurse umane HART, în perioada 2008-2011, pe 214 femei şi 164 de bărbaţi cu funcţii de conducere din multinaţionale, liderii români sunt, de asemenea, ambiţioşi - competitivi şi energici.
Sunt însă şi prudenţi - se supun regulilor şi cântăresc bine riscurile. În acelaşi timp, au mintea deschisă, declarându-se gata să înveţe lucruri noi.
Studiul realizat în perioada 2009-2011 de Result Development, luând în calcul răspunsurile a 110 manageri români din multinaţionale şi naţionale, arată că principalul atu al managerului român este reprezentat de orientarea spre rezultate (65,5%), fiind urmat de intuiţie (39,1%) şi de capacitatea de a stabili planuri (38,2%).
În ceea ce priveşte punctele slabe, în top se află lipsa de motivare a subordonaţilor (57,3%), contro