Si anul acesta, revista Biz a realizat studiul Top Social Brands, prin care se incearca crearea unui clasament al celor mai prezente branduri in social media romaneasca. Clasamentul arata asa, in ordinea numerelor din clasament: Vodafone, BCR, Microsoft, Petrom, Avon, Nokia, Orange, LG, Romtelecom, Timisoreana. De remarcat, Avon a intrat in top direct pe locul cinci, scrie Alex Mihaileanu pe blogul Subiectiv.
* In calitate de lider al clasamentului, Luminita Bostinaru, Senior Brand Manager Vodafone, a prezentat un scurt studiu de caz al campaniei "Nunta". Pe scurt, campania a avut parte de acoperire media gratuita in valoare totala de 500.000 de euro. Teoretic, campania a atins 17 milioane de romani.
* Eliza Rogalski, CEO Tempo, creatorul campaniei Scoala de Bani pentru BCR: am cumparat o revista dintr-un aeroport, iar jumatate din revista era despre cum sa se descurce femeile, intr-o perioada de recesiune, cu toate cheltuielile, preturile, cardurile de credit.
* Daniel Pana, director marketing BCR: 2009 a reprezentat, in primul rind, declansarea crizei si la noi, multe semne de intrebare si introspectie. Am ajuns la concluzia ca trebuie sa livram informatiile pe intelesul publicului. Eram in cautarea unei solutii inovative. Am vazut in propunerea Elizei o potentiala solutie la problema pe care o aveam. Initial, era o solutie punctuala, asa ca am incercat sa o transformam intr-o actiune de anvergura. Toate resursele pe care le-am avut in acel moment le-am pus in acest proiect.
* Eliza Rogalski: Cel mai greu este sa potrivesti conversatia asta foarte interactiva cu discursul brandului. Astazi, cea mai abuzata expresie este "social media". Inaintea ei, cel mai abuzat cuvint a fost "strategie". Acum, abuzind de expresia "social media", exista riscul sa uiti de "strategie".
* Ana Bulgar, online manager Petrom: Te poti misca atit cit it