România ocupă locul trei la nivel mondial în topul ţărilor cu cele mai multe branduri de retail nou intrate pe piaţă în 2010.
India a atras opt noi retaileri, Turcia şapte branduri, în timp ce pe piaţa locală au debutat şase jucători internaţionali, se arată într-un studiu al CB Richard Ellis. "Anul acesta avem deja intrarea H&M pe piaţă, printr-o extindere agresivă atât în Bucureşti, cât şi în provincie, precum şi Gucci sau Petit Bateau. În continuare, sunt aşteptaţi cei de la Leroy Merlin şi Subway", a precizat pentru gândul Laura Bencze, Research Manager în cadrul CBRE România.
"Ţări precum Emiratele Arabe Unite, Kuweit, Irlanda sau Belgia se plasează pe poziţii similare cu România", mai spun reprezentanţii companiei de consultanţă imobiliară. Ei sesizează şi "o întărire a prezenţei comercianţilor de lux" în ultimele 18 luni, în condiţiile în care această categorie de comercianţi au evitat în mod tradiţional o intrare directă pe piaţa locală.
Optimism "precaut" pe piaţa de retail
Că începutul de an a fost marcat de o creştere a interesului comercianţilor internaţionali pentru deschiderea de noi magazine în România ne spune şi Cristina Dumitrache, asociat în cadrul companiei de consultanţă imobiliară Cushman&Wakefield. "Această extindere se face cu mult mai mare atenţie la locaţie şi condiţiile comerciale oferite. Astfel, centrele comerciale care au ca şi ancore retalieri cum ar fi Zara, H&M, C&A, Peek&Cloppenburg, New Yorker sunt cele care suscită interesul retailerilor pentru extinderea reţelei", spune reprezentantul Cushman&Wakefield.
Noi magazine în Capitală
• Brandul Salomon a deschis, în martie, un magazin în centrul comercial AFI Palace Cotroceni. Spaţiul comercial închiriat are o suprafaţă de 83 de metri pătraţi, iar demararea businessului local a presupus o investiţie de circa 120.000 de euro. În acest magazin găsiţi încă