Renault a organizat un scurt test drive cu doua din cele patru modele 100% electrice pe care le va vinde pe piata romaneasca spre finalul anului, Fluence ZE si Kangoo ZE, masini care sunt mai rentabile decat cele pe carburant doar daca parcurgem cel putin 12.000 de km anual.
Oficialii Renault spun ca in prezent masinile electrice se adreseaza companiilor, acestea putand sa isi lase noaptea masinile la incarcat in Wall-Box (borne de perete speciale), al caror pret variaza in functie de producator de la cateva sute de euro la cateva mii. Producatorul nu recomanda romanilor sa isi incarce masina direct la priza de acasa, intrucat in timp instalatia locuintei cedeaza, iar capacitatea bateriilor poate fi afectata.
Pentru a folosi o masina electrica 100 de km un roman ar trebui sa plateasca 1,4 euro (echivalentul unui litru de carburant), iar verificarile la service vor costa cu 30% mai putin fata de motorizarile termice. Reviziile pentru automobilele electrice Renault se fac la 30.000 de km sau un an.
In Romania, Renault are in vizor 25 de orase cu peste 100.000 de locuitori. Compania este in discutii cu furnizorii de energie, dar si cu autoritatile din orasele luate in calcul pentru vanzarea masinilor electrice.
Fluence ZE 95 CP are un pret de 26.400 de euro cu TVA si subventia de 5.000 euro inclusa (echivalentul motorizarii diesel). Pretul este fara baterie, aceasta va fi platita lunar timp de trei ani (79 euro/luna cu TVA). Masina atinge o viteza maxima de 135 km/h si are o autonomie de 185 de km. Bateria este amplasata in portbagaj.
Modelul electric Fluence ZE (1.453 kg) are o transmisie directa cu reductor care ii permite sa accelereze foarte bine, atingand 100 km/h in 7 secunde.
In masina nu se aude absolut nimic, doar daca acceleram puternic apare un suierat placut, care dispare odata ce am ramas la o viteza constant