La 12 companii a fost oprită activitatea şi s-au dat amenzi de 430.000 de lei
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a verificat, în perioada 24 - 31 martie anul curent, 290 de operatori economici prestatori de servicii de intermediere imobiliară şi au constatat faptul că există mulţi agenţi imobiliari care nu-şi respectă clienţii, uită să le aducă la cunoştinţă multe informaţii clienţilor, se arată într-un comunicat remis de ANPC.
Secretarul de stat Constantin Cerbulescu, preşedinte al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, a dispus verificarea modului de respectare a prevederilor legale privind protecţia consumatorilor la încheierea contractelor de intermediere pentru serviciile imobiliare şi s-au constatat diverse abateri. Drept urmare s-au luat următoarele măsuri pentru 12 operatori economici: a avut loc oprirea temporară a prestării serviciilor până la remedierea deficienţelor (reformularea contractelor astfel încât să fie redactate clar şi precis, să indice corect preţul aferent, precum şi toate clauzele impuse prin legislaţie), iar pentru alţi 19 operatori economici s-a dispus măsura remedierii deficienţelor pentru a completa şi corecta informarea consumatorilor. Au fost aplicate 101 amenzi contravenţionale în valoare totală de 434.750 lei şi 244 de avertismente.
"Principala problemă este nerespectarea contractului în ceea ce priveşte protecţia consumatorului. Majoritatea agenţilor nu respectă legislaţia, nu respectă contractele standardizate. Prevederile îl avertizează pe agent că trebuie să informeze clientul în scris", a declarat, pentru Curierul Naţional, Dragoş Vîlceanu, preşedinte Asociaţia Brokerilor Imobiliari (ABI). Conform OG 21/1992 privind protecţia consumatorilor, clienţilor agenţiilor imobiliare trebuie să li se furnizeze în scris informaţii complete, corecte şi precise cu privire la