Cel mai vechi şofer de pe linia 163 a Regiei Autonome de Transport Bucureşti a povestit, pentru adevarul.ro, cum decurge o zi de muncă din viaţa sa.
Şoferul, al cărui nume îl vom păstra sub anonimat din motive de siguranţă, lucrează în cadrul RATB din anul 1989 şi de aproximativ trei ani pe cea mai periculoasă rută de transport in comun din Capitală. El a fost însoţit pe traseu de un reporter „Adevărul" şi a povestit prin ce trebuie să treacă un şofer de-a lungul unei zile de muncă. Vizibil indignat de tot ceea ce se petrece pe drumul parcurs de autobuzul 163, şoferul spune că cei care încurcă cel mai mult circulaţia prin oraş a mijloacelor de transport în comun sunt ceilalţi şoferi.
„Dacă este foarte aglomerat, şoferii nu te lasă nici măcar să ieşi din alveolă. Sunt unii care parchează în staţiile RATB, iar alţii care opresc chiar înaintea acestora şi trebuie să-i depăşim şi să facem staţie pe prima bandă de mers. Mai sunt şi taximetriştii, care staţionează de multe ori în staţii", spune angajatul RATB.
Bulibaşa le-a explicat ţiganilor care e treaba cu noile maşini RATB
Şoferul afirmă că el nu a avut probleme cu persoanele care călătoresc în autobuz, deoarece a încercat mereu să aplaneze conflictele. În schimb, colegii săi au luat parte la unele altercaţii şi au fost chiar ei implicaţi în scandaluri, fiind bătuţi de o parte a localnicilor din Giuleşti Sârbi. Conducătorul RATB spune că, datorită intervenţiei autorităţilor, problemele au mai dispărut. În drumul nostru spre capătul de linie trecem şi pe lângă bulibaşa satului, iar şoferul adaugă că acesta a avut un rol important în educarea persoanelor din Giuleşti Sârbi, deoarece le-a explicat localnicilor că noile maşini care aparţin RATB sunt dotate cu aer condiţionat şi camere de filmat. „Am colegi cărora li s-au spart geamurile de la maşini. Sunt unii puştani care vor să se afirme, se dau m